En el meu treball de recerca es presenta una proposta
didàctica per tal d’ensenyar i aprendre les fraccions especialment dirigida al
Cicle Superior de Primària.
Per començar, es va fer una recerca de diferents
conceptes bàsics de les fraccions com la història i les seves propietats
matemàtiques. També es van buscar diferents aspectes didàctics per ajudar-nos a
realitzar la unitat: el currículum de matemàtiques de Primària, les
competències bàsiques de l’àmbit matemàtic que han d’assolir els alumnes un cop
acabada aquesta etapa i les dificultats que generalment presenten els alumnes
en treballar amb les fraccions. A més a més, va ser recolzat d’algunes
propostes que ja s’havien fet anteriorment i les connexions de les fraccions
amb els diferents conceptes.
Un cop feta aquesta recerca, es va començar a treballar
amb la realització de la unitat didàctica. Aquesta unitat es va dirigir
especialment a resoldre les dificultats que s’havia buscat que generalment
tenen els alumnes quan treballen amb les fraccions. Va consistir en diferents
activitats que inclouen gràfics visuals, rectes numèriques o algunes activitats
manuals que intenten que s’entenguin millor els diferents aspectes relacionats
amb els nombres fraccionaris.
Podeu veure un blog complementari al treball creat per mi mateixa:
Ariadna A.C., alumna de 2n de Batxillerat