diumenge, 28 de gener del 2018

Treballs de recerca 2018: Rebombori del Surrealisme

Al meu treball de recerca l’he anomenat Rebombori del Surrealisme, perquè la creació d’aquest moviment va ser impulsada per una manifestació que es va produir en els anys 20 i que va provocar molt enrenou en aquells moments de tensió quan es produïa el canvi de moviment.


Aquí, podeu veure un dibuix que vaig fer per tal de mostrar les diferents dicotomies que es troben en el treball, com el món material i l’espiritual, o el conscient i l’inconscient, però una de les idees principals del Surrealisme va ser l’inconscient, puix que segons la teoria de Freud en un estat d’inconsciència és quan la ment és lliure de divagar i crear un món oníric ple d’imatges.

Trobem dos blocs. El primer, és la part teòrica on podeu trobar els diferents factors que van impulsar el seu naixement i les grans influències de Sigmund Freud i André Breton. Bàsicament, ens explica tot el curs que va patir el Surrealisme per convertir-se en allò que coneixem avui dia. El segon bloc, és el treball de camp que tracta de la recerca dels diferents esbossos, croquis esborranys o tot allò personal de cada artista que ens permet entendre les distintes etapes que hi han fins que l’artista plasma el seu art i sentiments.

En aquesta pàgina web del meu blog podeu trobar el meu treball de camp i una introducció dels orígens del procés surrealista:


En conclusió, amb la realització d’aquest treball, pretenia entendre una mica més el que és l’art, així que em vaig centrar en el Surrealisme, ja que volia comprendre.

Estel C.G., alumna de 2n de Batxillerat