divendres, 19 de gener del 2018

Treballs de Recerca 2018: La divisió, una operació difícil?

La divisió és, des del meu punt de vista, una de les operacions matemàtiques més difícils que he trobat com a estudiant igual que els meus companys, amics i coneguts, tots ells han tingut algun problema a l'hora de realitzar l'operació matemàtica ( al inici semblava simple però es va complicar amb divisions de dues i tres xifres i posteriorment amb decimals) o a l'hora de resoldre problemes.




És per això que he decidit realitzar el meu treball de recerca sobre la divisió i l’he titulat la divisió, una operació difícil? , l'objectiu del meu treball ha sigut intentar buscar una alternativa per aquest problema, és per això que en la meva part experimental del treball he creat el racó de la divisió un petit taller dirigit per uns alumnes de 1r de primària. 


En el següent enllaç podeu visitar un vídeo explicatiu sobre aquest racó:




L'alternativa que al llarg del treball plantejo, consisteix en modificar la manera que s'ensenya aquest concepte als alumnes, per un mètode alternatiu molt més manipulatiu i entenedor pels alumnes, també penso que es podria començar a introduir coneixements de la divisió en alumnes més petits i d'aquesta manera quan anys després se'ls expliques ja ho tindrien molt més assumit i practicat, encara que només sigui amb jocs manipulatius o petits tallers. 

Tot seguit us enllaço un vídeo on podeu veure dues maneres de realitzar una divisió una d'alternativa i una de manera clàssica, (aquella que tots hem realitzat).



Josep S.T., alumne de 2n de Batxillerat