diumenge, 10 de gener del 2016

Treballs de recerca 2015-2016

Les serps

El meu treball de Recerca tracta de les serps on, a més d’una part bibliogràfica hi ha hagut una part d’observació durant trenta hores per tal de comprovar la meva hipòtesi de partida on crec que les serps, tot i que estiguin en el mateix terrari no implica la interacció entre elles.

En aquest treball explico la morfologia de les serps, on estan esmentats l’aparell verinós i la muda. També, es pot trobar la locomoció, on hi ha diferents tipus depenent del terreny. A més explico, la reproducció i la cria, on com a dada, abans de reproduir-se fan una batalla entre mascles demostrant qui és més fort sense atacar-se.  Alhora, la seva nutrició es compon bàsicament de petits mamífers, encara que,  hi ha serps que mengen exclusivament ous. Tot i que no ho sembli, hi ha una gran diversitat en Catalunya de diferents serps i podem trobar fins i tot alguna verinosa. Per últim, per tal de comprovar la meva hipòtesi he hagut de fer un etograma que és un registre on apareixen de manera ordenada i escrita les pautes de comportament que segueix la serp, en el meu cas, la pitó de l’Índia. Així doncs, vaig fer després, una sèrie de gràfiques on es veuen plasmades les conductes generals, les zones on més estaven, les interaccions entre elles i les conductes a diferents trams del dia.

En conclusió, gràcies a l’observació i al gràfic d’interaccions vaig poder confirmar la meva hipòtesi i a més, he pogut enriquir la meva informació sobre les característiques d’aquest animal i dels rèptils en general.

Alba Mogio. 2n de Batxillerat