Com han influït els smartphones i les xarxes socials a la societat?
He triat aquest tema perquè sóc un gran fan de la
companyia Apple, un usuari bastant
actiu a la xarxa social d’Instagram i
volia aprofundir més en la relació que han tingut amb la societat les xarxes
socials i els telèfons mòbils.
L’objectiu principal del treball és analitzar l’impacte
social dels “smartphones”, en especial l’iPhone
i la seva incidència en el desenvolupament de les xarxes socials.
El treball l’he dividit en tres parts: a la primera part he tractat l’evolució de l’iPhone des del seu naixement, l’any
2007, fins la darrera versió d’aquest any 2017 (10è aniversari);a la segona part he analitzat la relació entre l’ ”smartphone”
i les xarxes socials, en especial Instagram; la darrera i tercera part ha estat un cas pràctic,
relacionat amb la segona part, que ha consistit en veure quina repercussió
social pot tenir una imatge feta amb un iPhone
i estesa per internet mitjançant una xarxa social com Instagram.
Com a conclusions podem extreure,
pel que fa a l’iPhone, que l’aparició
dels “smartphones” van revolucionar
la manera en què les persones es comuniquen entre elles. Gràcies a la
comunicació immediata i personal o grupal que proporcionen han ajudat molt en
aquest tema.
Els “smartphones” han
revolucionat l’accés immediat a internet, han ajudar a la població a obtenir
informació de forma immediata i, per tant, han servit com a font de
coneixement.
També
han permès tenir un aparell multi funcions que inclou diverses funcionalitats
en un únic dispositiu.
Un cop feta la part pràctica
podem concloure que una fotografia sol ser vista pels seguidors d’un usuari.
Per tant, té un ressò limitat. Encara això si es vol aconseguir ressò a una
xarxa social com Instagram es molt
útil la utilització de hashtags perquè així pots formar part d’un grup més gran
de gent que no pas només els teus seguidors.
És encara més útil utilitzar el
sistema de promocions que facilita la mateixa xarxa previ pagament, ja que una
fotografia amb aquest mecanisme pot assolir des de 1500 visualitzacions
assegurades fins a 55 milions de visualitzacions depenent el preu pagat (des de
2€ fins a 1.000.000€).
Vicenç G.S., alumne de 2n de Batxillerat