dilluns, 29 de gener del 2018

Jocs de blocs (29.01-02.02.2018)

Bon dia, gent,

Primer de tot, la solució a l'enigma setmana passat.

Plat que també pot ser un cocteil (8 lletres): 
Combinat

Els més ràpids a respondre correctament:

()
()

I el Jocs d'aquesta setmana:

Encant mostrat en menys de deu segons (5 lletres):

Au, fins al proper Jocs,

Siau!

diumenge, 28 de gener del 2018

Treballs de recerca 2018: Rebombori del Surrealisme

Al meu treball de recerca l’he anomenat Rebombori del Surrealisme, perquè la creació d’aquest moviment va ser impulsada per una manifestació que es va produir en els anys 20 i que va provocar molt enrenou en aquells moments de tensió quan es produïa el canvi de moviment.


Aquí, podeu veure un dibuix que vaig fer per tal de mostrar les diferents dicotomies que es troben en el treball, com el món material i l’espiritual, o el conscient i l’inconscient, però una de les idees principals del Surrealisme va ser l’inconscient, puix que segons la teoria de Freud en un estat d’inconsciència és quan la ment és lliure de divagar i crear un món oníric ple d’imatges.

Trobem dos blocs. El primer, és la part teòrica on podeu trobar els diferents factors que van impulsar el seu naixement i les grans influències de Sigmund Freud i André Breton. Bàsicament, ens explica tot el curs que va patir el Surrealisme per convertir-se en allò que coneixem avui dia. El segon bloc, és el treball de camp que tracta de la recerca dels diferents esbossos, croquis esborranys o tot allò personal de cada artista que ens permet entendre les distintes etapes que hi han fins que l’artista plasma el seu art i sentiments.

En aquesta pàgina web del meu blog podeu trobar el meu treball de camp i una introducció dels orígens del procés surrealista:


En conclusió, amb la realització d’aquest treball, pretenia entendre una mica més el que és l’art, així que em vaig centrar en el Surrealisme, ja que volia comprendre.

Estel C.G., alumna de 2n de Batxillerat

dimecres, 24 de gener del 2018

Treballs de recerca 2018: Make rap poetry great again


En aquest treball he demostrat i provat si la música rap és poesia o no, mitjançant la comparativa amb la poesia culta i les figures retòriques que trobem en les seves cançons. A més a més he aprofitat per intentar treure alguns prejudicis que es tenen sobre aquest estil basats principalment en idees errònies. També he escrit i cantat un tema on la meva idea es reflexar el rap i la poesia culte junts, el seu nom és “Hablando en alma” i aquí teniu el vídeo i la lletra:


Combate entre mente y sentimiento
Dejando plumas negras siempre en mi texto
Sentado en mitad de esta tormenta y la verdad
La chica de mis sueños se perdió en la realidad

¿Quiéres amor? Pues seamos Bonnie and Clyde 
Porque Romeo y Julieta es un amor pefecto
Estas palabras las escribe Mr.Hyde
Y  lo perfecto es mentira, o esconde algun defecto

Besos y versos ocupan mi mente
Ya no hay Donna Angelicata para este Dante
Camina sin prisa, acariciada por la brisa
Dame de nuevo tu magia, sacerdotisa

No pretendo ser el héroe de tu cuento
Pero la verdad chica, si te soy sincero
Prefiero retirarme en el momento
Que para estar contigo, tenga que contarte un cuento

Hoy enloquezco a los clientes del manicomio
Hoy tu mirada ya no aparece en mi diario
Hoy alzo el vuelo hacia el infinito
Hoy bajo mi alma al presente con mi escrito

Respeto ese rap que consumo, encantador
Rap que escribimos con sumo respeto
Es  del mal enterrador, conquistador
Del dolor exterminador y siempre perfecto
  
Si tu ya fuiste mi mejor bendición
Me juré que me superaría con creces
Es que he dejado pasar tantos trenes
Que invierno es mi única estación

Antiguos mensajes son solo veneno
Veneno solo para mi sí que lo son
Yo no pierdo, no caigo en rendición
Y si caen lágrimas que sean viajando en el cuaderno  

Jorge A.R., alumne de 2n de Batxillerat.

dimarts, 23 de gener del 2018

Treballs de recerca 2018: Beginning in MITM

Beginning in MITM és un treball que ens parla del món de la seguretat informàtica, concretament dels atacs de tipus MITM. MITM són les sigles de Man In The Middle (L’home en el mig), aquests atacs es basen principalment en com un “cracker”; un tipus de hacker, pot ser capaç de treure’t un compte d’una xarxa social fins a ser capaç de localitzar informacions en transaccions bancàries dins d’Internet o conèixer on vius, saber els teus telèfons mòbils o tenir accés en les comunicacions amb altres ordinadors entre d’altres.  

Vaig escollir aquest treball perquè la informàtica és el món del demà, poder conèixer els atacs que fan perdre milions a particulars a l’any o poder prevenir-los en una part pòstuma al treball crec que podria ser d’interès general. També perquè m’agrada massa la informàtica i la meva seguretat i privacitat dins d’aquest món sempre m’ha cridat l’atenció.

El meu treball consta de dues grans parts complementaries fetes senceres en anglès; un vídeo editat per mi on explico la metodologia i els conceptes més bàsics, i una pàgina web (http://mitm4dummies.blogspot.com.es/), on explico els conceptes d’una manera més profunda.

Alhora d’explicar els MITM m’he centrat principal en quatre grans blocs; ARP Spoofing, DNS Spoofing, Port Stealing & DHCP Spoofing. En aquests atacs ens aprofitem dels ponts de comunicació dins d’Internet com són els protocols i els utilitzem per conèixer informació sobre la màquina la qual estem fent l’atac. Dins de cada bloc explico quin és el protocol, quina es la seva metodologia d’atac i una possible prevenció per cada tipus d’atac.



Per finalitzar les eines que he utilitzat han sigut Kali Linux, una derivació de codi obert del
Linux centrada en el pentesting, Wireshark com analitzador de xarxes i finalment EvilFoca
i Ettercap com programes per fer Sniffing.

Samuel C.C., alumne de 2n de Batxillerat

Treballs de recerca 2018: la societat sobremaquillada.

Em va costar molt triar el treball de recerca pel fet que a l’hora d’escollir el tema em van vindre molts dubtes al cap. Principalment vaig pensar en fer el treball sobre el maquillatge, ja que l’utilitzo diàriament i m’hagués agradat estudiar-lo, però vaig pensar que podia ser molt superficial així que vaig buscar per Internet fins trobar informació que em va fer pensar fins que em vaig fer una pregunta que em va servir com a hipòtesi: vivim en una societat sobremaquillada? 

A partir d‘aquí intentaria explicar la relació que hi ha a la societat entre el maquillatge i la mentida amb l’objectiu de tenir consciència de com és la societat del moment en relació amb el maquillatge i finalment amb el propòsit de fer veure la doble cara de la societat.




El treball consta de quatre parts: principalment, trobem la introducció on explico el perquè he escollit el treball, la hipòtesi, els objectius i el propòsit. Seguidament, la segona part és con comença el treball, el punt de “La societat sobremaquillada”. En aquest punt dono a entendre com es la societat en la qual vivim i en què influeix el maquillatge. A més a més aquí és on es troba la part pràctica del treball. Principalment vaig fer una enquesta per saber què pensava la gent sobre quin podia ser el cànon de bellesa ideal en una dona, seguidament, vaig agafar vuit "influencers" d’Instagram, que serien com els nous models a seguir, i vaig calcular els seus índex de massa corporal amb les mesures proporcionades per Internet. Després, vaig fer una entrevista a tres "influencers" fins arribar a la conclusió de com podia ser la "influencer" perfecta. La tercera part es diu “La infància retallada”. A partir del primer punt explico seguidament com influeix aquesta societat mentidera en els nens petits. Finalment, la última part és la conclusió, on faig una sinopsi del treball.

La conclusió final i més important va ser què la societat en la qual vivim ens amaga les realitats per tal d’agradar a la gent, la mateixa funció que té el maquillatge, tapar imperfeccions per agradar a les persones. Aquesta és doncs la societat mentidera en la qual vivim, una societat sobremaquillada. 

Jessica S.C., alumna de 2n de Batxillerat


Treballs de recerca 2018: Análisis de la Educación Física.

El trabajo ha sido realizado con el fin de mejorar las clases y la asignatura de la Educación Física en primaria y para que sirva de base para estudiar la carrera de Magisterio de Educación Física.



Este trabajo consta de una parte teórica que es el análisis de la asignatura según el BOE en primaria y otra parte experimental que es encontrar las deficiencias de la asignatura y sus correspondientes soluciones. Estas deficiencias han sido encontradas por experiencia propia y por diferentes entrevistas a profesores y alumnos, a parte de esto he elaborado dos unidades didácticas para Quinto de Primaria para un trimestre. 

Es importante saber que conceptos como la flexibilidad, coordinación y expresión artística son conceptos que hoy en día se han olvidado en las clases de Educación Física, y esto es lo que se ha de retomar. 

Un concepto tan importante como la lateralidad, que es la predilección de
usar más una parte del cuerpo que la otra parte, se tiene que trabajar desde bien pequeños porque puede afectar al desarrollo en los estudios de los niños. 

El trabajo esta complementado por la creación de un bloc con la intención de ayudar a las familias que quieren que sus hijos hagan deporte. 




Vanesa S.M., alumna de 2n de Batxillerat

Treballs de recerca 2018: el Hip Hop

El meu treball tracta sobre el ball del Hip Hop, he escollit aquest tema ja que jo des de ben petita he estat ballant i la majoria del temps he estat ballant el Hip Hop.

Aquest treball consta de diferents parts com poden ser: Què és el Hip Hop?, l'origen del moviment, algunes expressions artístiques més enllà del ball com poden ser la vestimenta, el grafitti i la lletra de les cançons; finalment podem trobar els diferents estils que he estudiat com poden ser el Popping, el Locking, el Clowing...

El meu treball de camp consisteix en un vídeo on surto jo ballant els diferents estils que he estudiat dins del treball, en un espai amb grafitis.

En conclusió en aquest treball he après molt més de un estil que es tan conegut i tan desconegut a la vegada, el que me ha sorprès és el gran nombre de estils que han sorgit i els que personalment crec que queden per aparèixer, ja que es un moviment molt jove i que encara li queda molt recorregut.



Ariadna R.P., alumna de 2n de Batxillerat.