diumenge, 15 de gener del 2017

Treballs de recerca 2017: Behind the scenes of Shakespeare’s Masterpieces

El meu projecte és sobre Shakespeare i tot allò que volia transmetre a través de les seves obres, és a dir, al meu treball faig una anàlisi sobre les emocions i els fets que l'autor amaga a les seves obres. He triat aquest tema perquè des que he sentit parlar d'ell i de les seves obres de teatre, la meva curiositat i admiració ha anat creixent exponencialment. A més, el meu objectiu principal és ajudar a entendre les seves obres i mostrar a tothom com d'extraordinari era i segueix sent Shakespeare.

L'he dividit en parts diferents: he començat contextualitzant el meu treball afegint informació biogràfica, després he analitzat onze obres, que inclouen el seu resum i a continuació, he realitzat una enquesta per saber quin és el coneixement general sobre Shakespeare i els seus treballs. Com ja he dit, el meu objectiu principal és que la gent conegui millor Shakespeare.

Finalment, he creat un blog http://behindthegreatest.blogspot.com.es/ on podeu trobar més informació sobre Shakespeare, anàlisis d'algunes de les seves obres i altres dades interessants.


Treballs de recerca 2017: Protocol & Etiquette

El meu treball tracta sobre protocol i etiqueta. Són dos temes que tothom pot haver sentit a parlar alguna vegada, però personalment a mi m'agrada bastant i m'agradaria poder transmetre els coneixements que he assolit amb el meu treball a partir d'un blog que he creat.

En aquest blog no apareix tota la informació, però l'he posat de manera que sigui bastant més visual i més entretinguda de llegir i veure. A més, com he realitzat tot el treball en anglès, el blog també està en aquest idioma.

Bàsicament, he dividit el projecte en dues parts centrals, que inclouen dos dels protocols més coneguts i importants: el protocol d'acció i el protocol social. Torbareu els procediments que s'han de dur a terme en diferents situacions que pateix una escola i també sobre diversos casos d'emergència. Per altra banda, també podeu veure les tradicions i procediments que se segueixen en els casaments, a taula i sobre la manera de vestir.



dissabte, 14 de gener del 2017

Treballs de recerca 2007: Del Crac al "Crash"


On va néixer la crisi de la qual estem sortint? Quines van ser les causes? N’hi havia precedents? 

Aquestes i moltes altres preguntes són les que em vaig fer per escollir el tema del meu treball de recerca. Així doncs aquest té com a punt de partida la crisi econòmica recent que ha afectat a mig món en tots els seus àmbits.

A més, he fet una ullada al passat, concretament als voltants de 1929 per saber quines coincidències hi ha amb aquell devastador Crac de Wall Street i l’actualitat  i si all llarg del temps s’ha tingut en compte que aquesta situació tan nociva per l’economia mundial es podia repetir. 

D’aquesta manera el meu treball consta de diversos blocs com són la part històrica amb tots els fets de ambdues crisis, una comparativa entre aquestes i com a part pràctica, una predicció de futur de com serà, si n’hi ha, la propera gran crisi econòmica a partir de dades actuals contrastades i les conclusions de les comparatives. 

Finalment, també he fet un blog, delcracalcrash.blogspot.com amb fonts d’informació, vídeos i molt més relacionat amb el tema.



 Enric G., alumne de 2n de Batxillerat.

dimecres, 11 de gener del 2017

Treballs de recerca 2017: Los niños del Caudillo

Los niños del Caudillo

Sempre he tingut molt interès sobre el nostre passat més recent, així que és ben normal que el meu Treball de Recerca tracti sobre la història, concretament sobre l’Educació durant el Franquisme, període que transcorre entre el 1939 al 1975.

El treball es divideix en tres blocs: el primer, en el que es fa una petita introducció del que va ser la Segona República de Catalunya, en el segon bloc es parla del Cop d’Estat del General de Franco i amb ell, totes les renovacions, concretament del sistema educatiu, que es van produir durant la seva dictadura. I finalment, al tercer bloc, es parla de com el català va ser prohibit durant el règim.

També he realitzat diferents entrevistes a persones que van anar a l’escola durant aquest període per tal d’obtenir informació de primera mà, entre elles la Srta. Manolita Alcazar, alumna de la nostra escola durant el franquisme, professora després i la meva mestra durant el segon curs de primària. Amb les entrevistes he pogut fer un vídeo i amb aquest extreure diferents conclusions, com per exemple el fet que les noies asseguren que mai van ser castigades amb violència i cap de les dues recorden la imatge de Franco a l’escola. En canvi, els nois van ser copejats amb cinturons, els artells de la mà, etc.




Meritxell C.P., alumna de 2n de Batxillerat.

dilluns, 9 de gener del 2017

Recursos per a la classe de Geografia (IV)

SHOW/WORLD és una pàgina web on podeu veure mapes del món, triar un tema i veure com els països canvien de forma en funció del valor que aquests tenen per al tema seleccionat.

Podeu triar temes sobre població (demografia, mortalitat, educació, ...), recursos mundials, negocis, política i estils de vida (viatges, alimentació,...).

Les dades utilitzades per Show/World provenen de fonts de solvència contrastada com Amnistia Internacional, UNICEF, el Banc MUndial, entre d'altres.


En el següent exemple podeu veure com canvia el mapa quan li demanem com es reparteix la població mundial. Podeu veure el tamany de cada país segons el volum de població que té, el rànquing dels 5 països més poblats i una breu descripció.


Jocs de blocs (09-13.01.2017)

Bon dia i bon any a tothom!

Primer de tot, si voleu saber la solució de l'enigma anterior haureu de visitar el web de l'escola.

Els més ràpids de fer-ne la resposta han estat:

ESO: Ramon Revilla de 4t B
Batxillerat: Josep Sànchez de 1r de Batxillerat

I aquesta setmana un nou enigma:


Dissertant especialista en les terres de Lleida (6 lletres):

Au, fins al proper Jocs,

Siau!