dissabte, 2 de febrer del 2019

Treballs de recerca 2019 - La moda o l’art de crear:la meva col·lecció inspirada en l’estil de David Delfín.

La moda o l’art de crear: la meva col·lecció inspirada en l’estil de David Delfín, aquest és el títol del meu treball de recerca, i vaig escollir aquest tema perquè crec el món de la moda està molt infravalorat i realment és una indústria en la qual hi ha molt treball i esforç que les persones no veiem però que hi és. 

Amb aquest treball he volgut posar-me en la pell dels dissenyadors, destacant el  dissenyador David Delfín i aprendre des de l’inici com es crea un figurí de moda i com es fa el disseny de les peces de roba. 

A la primera part del meu treball vaig definir què és la moda, vaig estudiar com ha evolucionat la moda amb el pas del temps, i vaig voler destacar el treball i la importància dels 6 modistes que més m’agraden i que penso que han estat els més importants en la història de la moda, com Coco Chanel, Thomas Burberry, Cristóbal Balenciaga, Christian Dior, Yves Saint Laurent i Gianni Versace. L’altra part del meu treball de recerca la vaig enfocar en les peces de roba més icòniques de la moda. 

La meva part pràctica la vaig basar en el meu dissenyador preferit, David Delfín, i a partir de tres peces icòniques vaig crear la meva petita col·lecció inspirant-me en el seu estil. 

Amb aquest treball he après a cosir, a llegir i treballar amb patrons, a utilitzar una màquina de cosir, a dissenyar un figurí amb tots els passos que cal seguir per fer-ho, a dissenyar les peces de roba, a fer un figurí dinàmic, a donar volum i moviment a la roba, i a pintar amb la tècnica de les aquarel·les creant la meva paleta de colors. Ha estat un treball molt enriquidor i no només m’ha permès conèixer encara més els dissenyadors que més admiro sinó que ha estat una oportunitat perfecta per formar-me i aprendre el que més m’agrada fer, que és dissenyar.


Marta G.M., alumna de 2n de Batxillerat.