diumenge, 10 de febrer del 2019

Treballs de recerca 2019: d'infant a superheroi.

A partir del meu interès per ajudar a les persones em va portar a fer un treball on podria conscienciar els altres dels diferents casos de maltractament i abusos que pateixen infants i joves.

Durant el meu treball no només he tractat temes de maltractament, sinó que també he pogut veure les diferents tècniques que utilitzen els treballadors socials per ajudar a tots aquests joves.

No obstant això, el meu treball s'ha centrat en un estudi dels diferents casos de maltractament infantil i abusos sexuals els joves. Actualment els casos de maltractament els infants és un problema mundial que molts cops no som conscients que existeixin, i com a conseqüència, molts infants pateixen durant la seva vida fins que arriben a la seva edat adulta desenvolupant molts traumes. Aquest és un fet que avui dia ens envolta i cada cop són més els casos que surten en què hi hagut violència cap a un menor però són poques les solucions que es posen per evitar-ho.

La part més pràctica del meu treball es va basar a fer un petit relat basat en unes preguntes que li vaig poder fer a un noi que, encara que no va patir cap mena de maltractament, va patir durant la seva infantesa i part d'adolescència a causa de la falta de diners.  

A partir d'aquest treball he après que la funció dels treballadors socials dintre de la nostra societat és fonamental i, per aquest motiu, el seu treball hauria d'estar més valorat. Encara això, em vaig adonar que són moltes les persones que volen ajudar a tots aquests joves i infants canviant alguns aspectes de la societat però aquesta realitat és difícil de canviar perquè són moltes les vegades que la societat dona de costat a totes aquestes persones que necessiten l'ajuda de tothom i no només dels professionals.
De veritat estem fent el suficient per posar fi a aquestes situacions tan injustes?  

Lidia G.C., alumna de 2n de Batxillerat.