divendres, 25 de novembre del 2016

Hem fet el cim!!!

Aquest matí alumnes de 1r i 2n de Batxillerat de la nostra escola han pujat al cim del Matagalls. Col·locant al peu de l’altar el pessebre que la darrera setmana estava a porteria. Comencem així el temps d’Advent. 

Advent paraula provinent del llatí i que significa vinguda, ja que és el temps litúrgic de la preparació de la vinguda del Senyor en el misteri de Nadal.
  




Matagalls (fragment)

Jo vaig pujar-hi de bon matí,
l'herbada tendra del llarg camí
brollava perles de rosada;
quan les tocava festiu el sol
en l'avetosa el rossinyol
ses canticeles en començava.

Fent giragonses, i el mal content,
per la clotada fresós torrent
sentir-me feia sa cançó eterna;
mai de la vida podré oblidar
la matinada que vaig passar
trepant molsoses i altives penyes

A l'aspra cima de Matagalls
vaig arribar-me quan les dos valls
eren envoltades per la boirina;
el cor em saltava quan obirí
oberts els braços rebent-me a mi,
la creu sagrada que el lloc vigila.


Jacint Verdaguer, Poesia, 1 (p.1275-1276)