dissabte, 2 de febrer del 2019

Treballs de recerca 2019 - La moda o l’art de crear:la meva col·lecció inspirada en l’estil de David Delfín.

La moda o l’art de crear: la meva col·lecció inspirada en l’estil de David Delfín, aquest és el títol del meu treball de recerca, i vaig escollir aquest tema perquè crec el món de la moda està molt infravalorat i realment és una indústria en la qual hi ha molt treball i esforç que les persones no veiem però que hi és. 

Amb aquest treball he volgut posar-me en la pell dels dissenyadors, destacant el  dissenyador David Delfín i aprendre des de l’inici com es crea un figurí de moda i com es fa el disseny de les peces de roba. 

A la primera part del meu treball vaig definir què és la moda, vaig estudiar com ha evolucionat la moda amb el pas del temps, i vaig voler destacar el treball i la importància dels 6 modistes que més m’agraden i que penso que han estat els més importants en la història de la moda, com Coco Chanel, Thomas Burberry, Cristóbal Balenciaga, Christian Dior, Yves Saint Laurent i Gianni Versace. L’altra part del meu treball de recerca la vaig enfocar en les peces de roba més icòniques de la moda. 

La meva part pràctica la vaig basar en el meu dissenyador preferit, David Delfín, i a partir de tres peces icòniques vaig crear la meva petita col·lecció inspirant-me en el seu estil. 

Amb aquest treball he après a cosir, a llegir i treballar amb patrons, a utilitzar una màquina de cosir, a dissenyar un figurí amb tots els passos que cal seguir per fer-ho, a dissenyar les peces de roba, a fer un figurí dinàmic, a donar volum i moviment a la roba, i a pintar amb la tècnica de les aquarel·les creant la meva paleta de colors. Ha estat un treball molt enriquidor i no només m’ha permès conèixer encara més els dissenyadors que més admiro sinó que ha estat una oportunitat perfecta per formar-me i aprendre el que més m’agrada fer, que és dissenyar.


Marta G.M., alumna de 2n de Batxillerat.

Treballs de recerca 2019: Neuromàrqueting, la clau del consum.

El neuromàrqueting és una disciplina del màrqueting que analitza els processos cerebrals, recolzant-se en la neurociència per conèixer les motivacions de les persones a l’hora de prendre decisions i així aprofitar aquesta informació per promoure la compra d’un determinat producte. 

Aquest tipus d’estudi de mercat va aparèixer quan el màrqueting va incorporar la neurociència per entendre millor les decisions de compra dels consumidors i d’aquesta manera aprofiten les tècniques d’anàlisi d’imatges, com la Ressonància Magnètica Funcional o l‟Electroencefalograma, per obtenir informació sobre processos mentals que no percebem de manera conscient. 

Aquestes tècniques permeten veure com i on s’activa el cervell davant de cada estímul per saber quins són els millors atributs d’un producte i què és el que genera més acceptació en els consumidors.

Però, el que realment empeny el nostre cervell a prendre la decisió de compra és la raó o són les emocions?



Andrea A.T., alumna de 2n de Batxillerat

Treballs de recerca 2019

A partir d'avui podreu trobar en aquest blog els treballs de recerca que els alumnes de 2n de Batxillerat han dut a terme al llarg dels darrers mesos. Són treballs explicats pels propis alumnes on podreu trobar els motius que els han dut a  fer aquesta recerca, les seves hipòtesis de treballs, les principals activitats pràctiques i teòriques que han desenvolupat i les seves conclusions després de les seves investigacions.

Esperem que aquestes entrades us aproximin a la tasca  que els nois i noies de Batxillerat desenvolupen en l'àmbit de la recerca a la nostra escola.


dimecres, 19 de desembre del 2018

Sensibilització

Tal i com hem comentat a classe, si podeu doneu-li una ullada durant el Nadal a :

La nova campanya Antimasclista de l'ajuntament de BCN

http://ajuntament.barcelona.cat/bcnantimasclista/ca/dades/dades-de-violencia-masclista
   


REMOVED: Hi han dos històries. Us deixo el link de la primera, la segona no us costarà gens trobar-la!


Us deixo també el link de la història que hem vist a classe.



Aneu pensant què podem fer entre tots quan tornem de Nadal! Hi ha molt per fer i segur que quedar-nos de braços plegats no és una d'elles. 

diumenge, 9 de desembre del 2018

Informacions PAU 2019

Calendari de les PAU - Juny de 2019

Convocatòria de juny
Prematrícula a la prova
Del 26 de febrer al 14 de març (tots dos inclosos)
Matrícula lliure (resta d'alumnes)
Per alumnes que NO cursin actualment 2n de batxillerat a Catalunya ni tinguin un CFGS.
Del 2 al 14 de maig (tots dos inclosos)
Matrícula a la prova 
Per alumnes que cursin actualment 2n de batxillerat a Catalunya o tinguin un CFGS.
Del 16 al 30 de maig (tots dos inclosos)
Consulta tribunal i lloc d’examen7 de juny
Prova*12, 13 i 14 de juny
Tribunal especial i d'incidències18, 19 i 20 de juny
Resultats de la prova26 de juny
Sol·licitud revisió exàmens PAUDel 26 al 28 de juny (tots dos inclosos)
Resultats revisió exàmens PAU8 de juliol
Sol·licitud veure els exàmensDel 8 al 12 de juliol (presencial)
Horari de les PAU 2019

TRIBUNAL ORDINARI
Horari
Dia 1
12 de Juny
3 de setembre
Dia 2
13 de Juny
4 de setembre
Dia 3
14 de Juny
5 de setembre
08:30-09:00
Comprovació dades alumnes
 
09:00-10:30
Llengua Castellana i literatura
Història
Física
Geografia
10:30-11:00
Descans
11:00-12:30
Llengua catalana i literatura
Llengua estrangera
Economia de l'empresa
Electrotècnica
Història de la filosofia
12:30-14:00
Descans
14:00-15:30
Ciències de la terra i del medi ambient
Fonaments de les arts
Matemàtiques aplicades a les CCSS
Dibuix artístic
Llatí
Matemàtiques
Biologia
Cultura audiovisual
Grec
15:30-16:00
Descans
16:00-17:30
Anàlisi musical
Dibuix tècnic
Literatura castellana

Història de l'art
Química

Disseny
Literatura catalana
Tecnologia industrial

dissabte, 10 de novembre del 2018

Horari dels exàmens de la primera avaluació de 1r i 2n de Batxillerat

Cliqueu la imatge per accedir a l'horari dels exàmens de la primera avaluació de 1r i 2n de Batxillerat (del 15 al 21 de novembre).