dilluns, 18 de gener del 2016

Treballs de recerca 2015-2016

Gestació i part:  Mecanismes fisiològics involucrats

El meu treball de recerca està estructurat en diferents parts en les quals parlo de l’aparell reproductor femení, el desenvolupament embrionari durant els nou mesos de gestació i ,a l’ultima part, del part. He decidit agafar aquest tema perquè veritablement és al que em vull dedicar, a ser llevadora, una experiència única i especial cada dia. Molta gent diu saber molt del tema però veritablement quan els expliques els processos fisiològics que es donen durant l’embaràs i el part, ja no saben ben bé que contestar.
Per poder realitzar la part teòrica d’aquest treball, vaig anar a la universitat de Bellvitge (UB) per tal de recopilar informació i sintetitzar-la per poder anar reestructurant a poc a poc el meu treball. Pel que fa a la part pràctica, vaig anar dos cops al centre Mèdic Delfos: el primer cop per poder assistir a un part i el segon cop per poder realitzar una entrevista a la llevadora Gemma Guilera. I per últim, en aquesta part, vaig realitzar una enquesta a dones que ja han sigut mares. Aproximadament el 54% de les dones entrevistades afirmen que tornarien a ser mares, mentre que la resta nega en rotund tornar a ser mare.
Gisela Prieto. 2n de Batxillerat.